KLASSEHANDJES
Home     Waarom massage     Praktische info      Video      Stoelmassage    Contact       Links

Aanraken: een levensbehoefte – Marijke Sluijter
Tactiele contacten in de opvang en op school. (SWP 2007) ISBN 978 90 6665 435 8

De oxytocinefactor – Kerstin Uvnas Moberg.
Benut het hormoon van onthaasting, genezing en verbondenheid. (Amsterdam, 2007) ISBN 97 8907 2219 213

De taal van huilen – Aletha J. Solter.
Positief omgaan met huilen van baby’s en kinderen. (De Toorts 2000) ISBN 90 6020 7866

Speels omgaan met agressie – Rosemarie Portmann.
134 spelletjes en oefeningen om op een creatieve manier conflicten op te lossen. ISBN 90 73207 886.

Help, een druk kind! – Cecile Rost en Lynn Horowitz.
Een benadering vanuit Sensorische Integratietherapie voor ouders en professionals. (Elsevier, 2004) ISBN 90 352 2721 2

Aanraaktherapie – Tiffany Fields (directrice Touch Research Institutes USA).
Overzicht van de onderzoeksbasis van aanraak- of massagetherapie. (Boekenbent 2007) ISBN 978 90 8570-180-4

Kiki tovert met Reiki – Wanda Bijster & A. Driel-van Alphen.
Een speelse manier om bezig te zijn met de universele levensenergie. (Palaysia 2008) ISBN 90 7654 1051

Relax kids – Marneta Viegas.
Sprookjesmeditaties voor kinderen. ISBN 90 202 3065 4.

Een goede landing – Annemarie de Jong.
Een grondingsboekje voor kinderen. ISBN 9081076612. Oefeningen om je beter te leren ontspannen. Vanaf circa 10 jaar.

 

Kranten en tijdschriften

Elke donderdag massage - NRC, 1 maart 2008.

Lekker friemelen voorkomt pesten - Volkskrant, 1 april 2005. Verwijzend naar onderzoek van Jorn Jorgenson, Denemarken.

Masseren in de klas - Educare, jaargang 25, nr 1, 2007

Massageonderzoek. Kinderen leren met hun lichaam - Massagezaken.

Klik hier om terug te keren naar waarom massage

 

De oxytocine factor

 

Terug naar waarom massage